Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

Απάντηση στον Walter Wulleneber του εβδομαδιαίου περιοδικού Stern.

Aγαπητέ μου Walter, διάβασα με πολύ προσοχή την επιστολή που μου απευθύνεις ως ελληνίδα.
Εχεις δίκιο, από το 1981 ανήκουμε στην ίδια οικογένεια. Μία οικογένεια που βασίστηκε στο όραμα της αποτροπής των φρικαλεοτήτων του 2ου παγκόσμιου πολέμου, της ειρηνικής συνύπαρξης των γειτονικών λαών, της ανάπτυξης και κατ'επέκταση της βελτίωσης του επιπέδου του συνόλου των πολιτών.
Σ'αυτήν την οικογένεια λες,  συνεισφέρατε 200 δις ευρώ και πώς εμείς εισπράξαμε τα 100 δις. Δεν θα σταθώ στο νούμερο, είμαι βλέπεις καλοπροαίρετη θα σου πω μόνο,  ότι το 1/5 αυτών των χρημάτων (σύμφωνα με επίσημη έκθεση της Ε.Ε κι όχι με στοιχεία εθνικά) ξαναγύρισε στις χώρες της Δ.Ευρώπης, μέσα σε αυτές και η δική σου, μιάς και μία σειρά μεγάλων έργων υποδομών ανατέθηκαν σε εταιρείες -Κοινοπραξίες δυτικοευρωπαϊκές (βλ.Hohtief - Ανάδοχο του Αερολιμένα Αθηνών Ε,Βενιζέλος). Δεν υποστηρίζω ότι τα χρήματα αυτά γύρισαν σε σένα, στις εταιρείες ναι,
σε σένα δεν γνωρίζω, γιατί αυτό που γνωρίζω είναι ότι παρά το πλεόνασμά της χώρας σου στο εμπορικό ισοζύγιο, οι συντάξεις σου αυξάνονται την τελευταία δεκαετία περί του 1%, 1.5%. ετησίως.
Κατοικώ σε θεϊκό τόπο, από άποψη κλίματος και  φυσικής ομορφιάς, σύνορο της Ευρώπης προς Ανατολάς. Αγαπητέ μου Walter μίας σειράς μεγάλων έργων οδικών αξόνων, τι λές συγχρηματοδοτήθηκαν για τη βελτίωση της δικής μου ζωής ή για να έχουν δρόμο τα προιόντα -τα καταναλωτικά -κι όχι μόνο να ταξιδεύουν προς Ανατολάς; παράπλευρη επίπτωση ήταν η βελτίωση της πρόσβασης των δικών μου ανθρώπων της περιφέρειας σε μία σειρά υποδομών υγείας, διοίκησης κλπ
Ισχυρίζεσαι, πως δεν καταφέραμε να φανούμε αντάξιοι του ευρώ; Γιατί ; Γνωρίζεις γιατί; Αναρωτήθηκες άραγε, πως ένας από τους κύριους λόγους είναι ,γιατί αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε οπλικά συστήματα (αέρος, θαλάσσης, δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο) και να χρεωνόμαστε; γιατί; γιατί; γιατί να έχουν ανάγκη οι οικονομίες να στηρίζονται σε στρατιωτικούς κλάδους και γιατί θα πρέπει να συντηρώ τη στρατιωτική βιομηχανία της χώρας σου, της Γαλλίας, των ΗΠΑ; γιατί;
Δυσκολεύομαι να θυμηθώ πότε συναντήθηκαν η Καγκελάριος Μέργκελ με τον πρώην Πρωθυπουργό Κ.Καραμανλή κι ήταν τόσο ψυχρή μαζί του γιατί η χώρα μου δεν επέλεξε τη Γερμανία για αγορά πάλι κάποιων αμυντικών δαπανών.΄Να σου εκφράσω το πόσο με πλήγωσε η στάση της.
Με κατηγορείς ότι αγοράζω συνεχώς καταναλωτικά αγαθά. Αναρωτήθηκες αλήθεια, εάν αυτά τα καταναλωτικά αγαθά δεν αγοράζονταν που θα βρισκόταν η δική σου οικονομία; Θυμάσαι πριν 10 χρόνια την περίοδο του 2ου πακέτου χρημάτων που δόθηκαν στη χώρα μου, τα μέτρα που πήρε η κυβέρνησή μου για ν΄'αποσύρω το παλιό μου αυτοκίνητο, πόσο στήριξαν την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης; Το ξέχασες;
Θέλω επίσης να σου πω ότι πάλεψα πολύ στη ζωή μου, πολύ. Πλήρωσα τους φόρους που μου αναλογούσαν πάντα, διαχειρίστηκα με πολύ σεβασμό τόσο το ιδιωτικό όσο και το δημόσιο χρήμα (εθνικό και ευρωπαϊκό), μ' ένα μόνο γνώμονα το σεβασμό στον πολίτη, το όραμα μίας δίκαιης κοινωνίας, δεν ζήτησα εκδούλευση ακόμη κι όταν μπορούσα.Κατάφερα να έχω μία θέση εργασίας, που μου εξασφαλίζει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης και όχι πολυτελές και κινδυνεύω να το χάσω. Γιατί; νομίζεις ότι πρέπει να το πράξω; πρέπει να συναινέσω; δεν καταχράστηκα, δεν φοροδιαφεύγω, ζω και το απίστευτο παράλογο, να θεωρούμαι στο 6% των πλουσιοτέρων Ελλήνων.

Δεν νιώθω πως σου χρωστώ Walter. Δεν απολογούμαι. Δεν ζητώ να μου δώσεις χρήματα. Αυτό που ζητώ μέσω της εκλεγμένης μου Κυβέρνησης (που οφείλω να πώ ότι με απογοητεύει με τα μέτρα που παίρνει γιατί για άλλη μία φορά επιλέγει το πλέον άδικο και αντιλαϊκό μέτρο,  την αύξηση της άμεσης φορολογίας του  μισθωτού και συνταξιούχου, της μείωσης των επιδομάτων που του τα έδωσε για να μην του αυξήσει το μισθό του) είναι να δανείζομαι όπως κι η δική σου χώρα και όπως θα έπρεπε ΟΛΕς ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ από μια Τράπεζα μη εμπορική, από μία Τράπεζα που δεν απομυζά κέρδη από τις χώρες και τους λαούς. Κοινός τόπος της οικογένειας αγαπητέ μου Walter, είναι η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ. Εσύ τι λές, είναι δίκαιο τα κράτη να δανείζονται από ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ -ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΣ; Εγώ νομίζω πως όχι.
Ανακαλύψαμε λές εμείς οι Ελληνες τη ΔΗμοκρατία και πιστέψαμε αρκετοί από μας δυστυχώς Walter ότι η Ευρώπη αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελούσε το λίκνο της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. Διαψευστήκαμε καλέ μουWalter, χανόμαστε, γιατί χάνουμε το όραμά μας, τις αξίες μας πανανθρώπινες και διαχρονικές. Μας καταπίνουν Walter, ποιοί και γιατί; οι διεθνείς αγορές; ποιές είναι αυτές; Και δεν μπορούν οι λαοί να αντισταθούν;
Μπορούν λέω εγώ γιατί το πιστεύω ακόμη και στην πιο μαύρη μου απελπισία, γι αυτό και θα απεργήσω Walter για μένα, για σένα, για το κράτος δικαίου και ΄πρόνοιας που ήδη χάνεται και το δικό σου και το γαλλικό και το δικό μου που δειλά ξεκινούσε στα σπάργανα.
Γι αυτό και θα απεργήσω, για να προλάβω και μία λαίλαπα που έρχεται, σκληρή, σκληρότερη. Γιατί οι ευέλικτες μορφές εργασίας μας αφορούν όλους Walter. Γιατί η Μanpower εταιρεία ενοικίασης απασχολουμένων (έλεος) δραστηριοποιείται στη χώρα μου, στη Γαλλία και που αλλού δεν ξέρω κι απομυζά από τα δικά μου εργασιακά δικαιώματα.
Γι αυτό θα απεργήσω Walter και εύχομαι να βρεθούμε κάποια στιγμή σε ένα κοινό αγώνα για να πείσουμε τις εθνικές μας κυβερνήσεις και την Ευρώπη ότι οι θεσμοί λειτουργούν ΥΠΕΡ των πολιτών και όχι των ΟΛΙΓΩΝ.

8 σχόλια:

  1. Εάν ο Walter το διαβάσει αυτό, νομίζω ότι θα βάλει και τον "Ερμή του Πραξιτέλους" με κ..δάκτυλο (και τότε δεν θα έχει και άδικο).
    Αλλά μάλλον έτσι είμαστε εμείς ώς λαός. Για όλα φταίει ΠΑΝΤΑ κάποιος άλλος και για όλα αυτά ΠΑΝΤΑ πρέπει να πληρώσει κάποιος άλλος - και στην περίπτωσή μας, αυτός ο άλλος θα είναι τα παιδιά μου και τα δικά σας. Κάντε την αυτοκριτική σας και κοιτάξτε ΕΣΕΙΣ πως θα κάνετε κάτι για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και αφήστε τους άλλους. Ειλικρινά, θλίβομαι για αυτά που πιστεύετε, για αυτά που λέτε αλλά κυρίως θλίβομαι για τα παιδιά μου και για τα παιδιά σας.

    Γιάννης Βουρλάκης
    υγ1. αφήνω ασχολίαστες τις απόψεις (και τις γνώσεις) σας περί οικονομικών θεμάτων.
    υγ2. η Δημοκρατία γεννήθηκε εδώ, αλλά οι πρόγονοί μας δεν την παραχώρησαν με frachise στους υπόλοιπους λαούς (και αυτό είναι το λάθος τους)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ κύριε, αντιπαρέρχομαι το ειρωνικό σας ύφος, δεν με εξέφραζε ποτέ.Θα σας πώ πάντως ότι και αυτοκριτική κάνω και πράξη τα όσα πιστεύω. Εκτιμώ από την απάντησή σας ότι ούτε μισθωτός είσθε ούτε συνταξιούχος.
    Ξέρετε είμαι απ'αυτούς που φοβούνται τρομερά το νέο είδος των "θερμοκηπιακών επιστημόνων και ειδημόνων". Θα παλέψω γι αυτό που εγώ πιστεύω, για την ιδεολογία μου, ακόμη κι άν είναι σε αντίθεση με τη δική σας.
    Καλό βράδυ σας εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kαλημερα Ιppoliti μου

    Συμφωνω επι της ουσιας και πιστευω οτι μονο με απεργια και αγωνες μπορει να καταφερουμε να βαλουμε φρενο σ αυτα που ετοιμασαν καποιοι για τις πλατες των εργαζομενων. Πιστευω οτι η Ελλαδα αυτη τη στιγμη λειτουργει σαν δοκιμαστικος σωληνας για περαιτερω προσπαθειες αναχαιτησης αγωνων και δικαιωματων που ερχονται με τις ευλογιες της Κομισιον. Οι ευέλικτες μορφές εργασίας ηδη εφαρμοζονται σε πολλες χωρες της Ευρωπης,αλλα οι εργοδοτες θα επιθυμουσαν φυσικα να τις εχουν σε μεγαλυτερα ποσοστα! Μακαρι να γινοντουσαν πανευρωπαικες απεργιες εργαζομενων ωστε να μπορουσαν οι εργαζομενοι συνολικα να διεκδικησουν δικαιωματα και θεσμους για τη πλειοψηφια του κοσμου,αλλα κατι τετοιο δεν ειναι ευκολο στις μερες μας....

    Καλο κουραγιο ευχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατ΄αρχάς, οφείλω μία συγνώμη για το ειρωνικό ύφος στο σχόλιο μου (τώρα που το ξαναδιάβασα βλέπω ότι έχετε απόλυτο δίκιο - ήταν όντως ειρωνικό και επειδή αυτό δε με πρεσβεύει, σας ζητάω και πάλι συγνώμη).
    Μένω στην ουσία του θέματος... όλοι μας ασελγούμε σε ένα πτώμα που λέγετε Ελλάδα. Αυτό θέλω να σταματήσει

    Γιάννης Βουρλάκης
    υγ. Μισθωτός (3200€ μικτά το μήνα και άλλα τόσα η γυναίκα μου) με 3 παιδιά. Οπως βλέπετε, ανήκω στην κατηγορία των Ελλήνων που θα κληθεί να πληρώσει τα περισσότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητή μου Elva καλησπέρα. Πόσο χαίρομαι που συμφωνείς. Πιστεύω και συμφωνώ απολύτως με τα γραφόμενά σου. Πολύ θα ήθελα ένα πανευρωπϊκό κίνημα εργαζομένων γιατί νομίζω είναι η μόνη ελπίδα να αλλάξει ο ρούς της Ευρώπης.
    Θυμάμαι, όταν υπέγραψε η ΕΕ με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου την κατάργηση των δασμών των εισερχόμενων αγροτικών προϊόντων, αναρωτήθηκαμε κάποιοι; που είναι ρε παιδιά οι δικοί μας αγρότες; γιατί δεν καίγεται η Ευρώπη; βγήκαν έξω μόνοι οι Γάλλοι ψαράδες.
    Μας πλασάρουν όλοι αυτοί οι νέοι "θερμοκηπιακοί ειδήμονες πολιτικοί και τεχνοκράτες" των Βρυξελλών ως μονόδρομο τη λιτότητα των μαζών. Ελεος. Οσο κι αν κάποιοι το θεωρούν άσκοπο, όσο κι αν κάποιοι ήξεραν να κρίνουν μόνο τη ΝΔ στον εθνικό μας χώρο, (λύσσαξαν οι πάσης φύσεως δημοσιογράφοι πέρσι όταν ο τότε Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ.Παπαθανασίου ζήτησε μία έκτακτη εισφορά 1000 ευρώ από τους δηλώνοντες άνω των 60.000 ευρώ το 2007 και αρκετοί έφθασαν στα δικαστήρια). Σήμερα λουφάζουν που τα μέτρα αφορούν όχι τους άνω των 60000 ευρώ αλλά τους άνω των 12.000 ευρώ. και προσπαθούν μας πείσουν ότι φταίμε, να νιώσουμε ταπεινωμένοι και φοβισμένοι. Ε' λοιπόν όχι ούτε ταπεινωμένοι ούτε φοβισμένοι.
    Καλό πολύ καλό σου βράδυ Elva εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κε Βουρλάκη, κατ'αρχήν σας ευχαριστώ πολύ για τη συγγνώμη γιατί οφείλω να παραδεχθώ ότι με πλήγωσε αρχικά το ύφος σας (όσο κι αν σας φαίνεται μεδοδραματικό).
    Δεν ξέρω τι να σας πώ περισσότερο, θέλω μόνο να σας ρωτήσω, εσείς με τη σύζυγό σας βρίσκεστε στο όριο του να ανήκετε σε λίγο στο 1.4% των πλουσιότερων Ελλήνων βάσει εισοδήματος. Πέστε μου δεν είναι εμπαιγμός; Είναι εμπαιγμός.
    Κυττάζω τα τεκμήρια και αντιλαμβάνομαι ότι το κράτος μου λέει ότι ως ελεύθερο επαγγελματία θα έπρεπε με βάση τα εισοδήματά μου να μπορούσα να συντηρώ 1η κατοικία 200 τετρ, 2η εξοχική 100 τετρ. αυτοκίνητο 2000 κυβικών και σκάφος. Βαρέθηκα να με εμπαίζουν κε Βουρλάκη, βαρέθηκα. Ας δούμε κάποια μέτρα κι όχι κατ'ευφημισμόν και τότε ναι δεν θα έχω αντίρρηση να φανεί και ο δικός μου πατριωτισμός. Αλλά μου ζητείται εμένα και εσάς όταν η εκλεγμένη κυβέρνηση (για την οποία πάλεψα και ντρέπομαι οικτρά γι αυτό) ξεκινά εξεταστική για την παραποίηση των υποβληθέντων την τελευταί πενταετία στατιστικών στοιχείων; γιατί;
    Καλό βράδυ σας εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή